Poprawnie zapisano się do newslettera.
Coś poszło nie tak, błąd podczas zapisu do newslettera. Skontaktuj się z nami.
Już subskrybujesz nasz newsletter.
Poniżej znajdziecie Państwo listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących instalacji, aktualizacji i obsługi programu Amazis - Świadczenia Rodzinne:
W związku z faktem, iż technicznie harmonogramy wypłat zasiłków i świadczeń tworzą się „na okres zasiłkowy”, to w przypadku zasiłków/świadczeń przyznanych na dłuższy okres lub bezterminowo, użytkownik ma możliwość utworzenia harmonogramu wypłat na kolejny okres zasiłkowy „z automatu” dla wszystkich osób uprawnionych do dalszych wypłat, bez konieczności wprowadzania jakichkolwiek zmian na wniosku. W tym celu należy wybrać menu Zestawienia i odpowiednio: "Zestawienie zasiłków pielęgnacyjnych", "Zestawienie świadczeń pielęgnacyjnych" lub "Zestawienie zasiłków dla opiekuna".
Poniżej obrazy na przykładzie świadczenia pielęgnacyjnego.
Pozycje widoczne na biało – nie przechodziły jeszcze procesu automatycznego przedłużenia, natomiast pozycje widoczne na niebiesko zostały już na dany okres zasiłkowy przedłużone.
Przed wykonaniem przedłużenia świadczeń zalecane jest wykonanie kopii bazy danych.
Należy wskazać ikonę ZAZNACZ WSZYSTKIE lub ręcznie, przy pomocy klawisza Ctrl, zaznaczyć wnioski, które mają zostać przedłużone.
W kolejnym kroku należy kliknąć ikonę PRZEDŁUŻENIE WYPŁATY ŚWIADCZENIA.
Pojawią się następujące komunikaty:
W przypadku świadczeń z odprowadzanymi składkami, pojawi się dodatkowo komunikat:
Przed wykonaniem przedłużenia świadczeń zalecamy wykonanie kopii bazy danych. Jeżeli została już wykonana, należy potwierdzić kontynuowanie operacji.
Na ekranie będzie widoczny pasek postępu.
Po zakończeniu procesu przedłużania wypłaty świadczenia, należy zwrócić uwagę na wnioski, które pozostały na białym tle. Należy przejść do każdego takiego wniosku oddzielnie poprzez ikonę DANE WNIOSKU i zweryfikować występującą na nim sytuację.
Art. 63 ust. 4 ustawy o świadczeniu wspierającym dopuszcza prawo do przyznania specjalnego zasiłku opiekuńczego na zasadach określonych w ust. 1-3 po upływie okresu zasiłkowego w rozumieniu ustawy zmienianej w art. 43, na który prawo zostało przyznane, jeżeli wniosek o ustalenie prawa do specjalnego zasiłku opiekuńczego na nowy okres zasiłkowy zostanie złożony w terminie 3 miesięcy od dnia następującego po dniu, w którym zakończył się dotychczasowy okres zasiłkowy, co technicznie oznacza, że należy w systemie mieć wniosek, na którym jest przyznane prawo do SZO także w okresie 2023/2024.
Żeby program mógł ten artykuł wdrożyć w życie, musi to odbyć się założeniem zdarzenia "zmiany" na starym wniosku. Można zmienić nazwę na "Złożenie wniosku zgodnie z art. 63 ust. 4", a zmiana ta będzie liczona zgodnie z przepisami jako osobny wniosek.
W tym artykule jest mowa de facto o wniosku o ustalenie prawa do kontynuacji wypłaty SZO, a nie nowym wniosku, ponieważ musi być przyznane prawo w 2023/2024, żeby otrzymać kontynuację po spełnieniu warunku z art. 63.
W przypadku konieczności wysłania do Centralnej Bazy Beneficjentów zapytania o osobę z Ukrainy, w celu weryfikacji czy pobiera świadczenie wychowawcze (tzw. 800+) w ZUS (zgodnie z dodanym w art. 12 nowelizowanej ustawy z dnia 15 maja 2024 r. o zmianie ustawy o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa oraz niektórych innych ustaw ust. 17h: „W przypadku pisemnego oświadczenia o braku pobierania świadczenia wychowawczego na małoletniego wojewoda oraz podmioty, o których mowa w ust. 3 i 4, weryfikują to oświadczenie w rejestrze centralnym, o którym mowa w art. 14 ustawy z dnia 11 lutego 2016 r. o pomocy państwa w wychowywaniu dzieci (Dz. U. z 2024 r. poz. 421)), należy w programie Amazis02:
Pierwszorazowo nowe świadczenie o nazwie "Ukraina 800+" można również założyć będąc zalogowanym na Użytkowniku, w trakcie zakładania nowego wniosku, przy wnioskach od innych osób należy już tylko wskazać wcześniej założone świadczenie.
Od wersji 4.44a programu Amazis, dostępne są usługi:
a) raport zbiorczy ZUS oraz KRUS o osobach pobierających dodatek pielęgnacyjny
b) usługa indywidualna, dostępna w zapytaniach wysyłanych z wniosku (pod ikoną Emp@tia - ZUS) lub z zakładki Emp@tia - Zapytania.
Nowa usługa E-ZUS i E-KRUS będzie poprawnie działała tylko w przypadku, kiedy będzie w Jednostce zainstalowana wersja minimum 1.25 pakietu programów Empatia oraz ustawiona w Empatii Administracji wersja 6 usługi E-ZUS.
a) Raport zbiorczy o osobach pobierających dodatek pielęgnacyjny w ZUS lub w KRUS
W celu sprawdzenia raportu należy przejść do zakładki Emp@tia i następnie wskazać ZUS - dodatki pielęgnacyjne lub KRUS - dodatki pielęgnacyjne.
Otworzy się okno Emp@tia - Raport zbiorczy o osobach pobierających dodatek pielęgnacyjny w ZUS lub w KRUS.
W tym miejscu pojawi się lista osób, które mają przyznany dodatek pielęgnacyjny.
Bardzo ważne jest, by informacja o pobieraniu zasiłku pielęgnacyjnego przez danego petenta znajdowała się w CBB. W tym celu należy zawsze zatwierdzać na wnioskach decyzje poprzez ikonę "niebieskiej książeczki".
Raporty będą pobierane codziennie automatycznie, bez udziału Użytkownika, po uruchomieniu aplikacji Empatia - Transmisja Komunikatów.
Analogicznie należy sprawdzać okno z raportem zbiorczym KRUS.
b) usługa indywidualna E-ZUS i E-KRUS - Dodatek pielęgnacyjny
Zapytanie indywidualne dostępne jest w usłudze ZUS.
Zapytanie indywidualne dostępne jest również w usłudze KRUS.
Od lipca 2024 r. Ministerstwo Finansów udostępniło wersję v9 usługi E-Podatki.
W celu korzystania z wysyłki zapytań na nowej wersji usługi, należy posiadać wersję programów Empatia co najmniej 1.25b oraz ustawioną wersję 9 pod ikoną DEFINICJA USŁUGI E-PODATKI w Empatii Administracji.
UWAGA! Bardzo ważne, by po zmianie wersji usługi, zamknąć i uruchomić ponownie aplikację Empatia Transmisja Komunikatów.
Usługa asynchroniczna polega na tym, że system dziedzinowy najpierw wysyła zlecenie o przygotowanie danych podatkowych, a następnie (po określonym przez Ministerstwo czasie) wysyła zapytanie o wynik (o dane podatkowe), podobnie jak dotychczas usługa ZUS, przy czym w ZUS pobierają Państwo dane po określonym czasie 'ręcznie' wywołując usługę, a E-Podatki robią to automatycznie, bez udziału użytkownika.
W programie Amazis02, Nemezis, Eter, Aurora, Orion należy wysłać zapytanie w ten sam sposób, jak do tej pory, przez ikonę WYŚLIJ ZAPYTANIE:
lub indywidualnie przez ikonę EMP@TIA:
Po wysłaniu zapytania, będzie ono widoczne w oknie.
Odpowiedź będzie widoczna jak dotychczas na dwóch zakładkach, jednak będzie podzielona na: dane o dochodach, dane o przychodach zwolnionych i informację o niewykorzystanej uldze (na zakładce Dane o dochodach) oraz na podatek od osób duchownych, kartę podatkową i przychód ryczałt ewidencjonowany (na zakładce Informacje dodatkowe (karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany) ).
Kiedy program pobierze odpowiedź, informacja o tym pojawi się w prawym dolnym rogu okna.
Otrzymane z Emp@tii dane można wyświetlić w formie podglądu.
W programie Amazis02 od wersji 4.42 funkcjonują dwa zdarzenia dotyczące zmiany decyzji:
Oprócz funkcjonującej dotychczas "Zmiany decyzji w sprawie świadczenia pielęgnacyjnego" dodano drugie zdarzenie "Decyzja zmieniająca wysokość świadczenia pielęgnacyjnego", z którego mogą Państwo korzystać, gdy nie ma ono wpływać na liczbę wniosków w części F.1. oraz UA.2. sprawozdania, np. w przypadku corocznej waloryzacji świadczeń.
Działanie zdarzenia dostępnego do tej pory nie ulega zmianie.
W przypadku gdy użytkownik chciałby dokonać zmiany typu zdarzenia "Zmiana decyzji w sprawie świadczenia pielęgnacyjnego" (zliczane na sprawozdaniu do liczby wniosków i liczby decyzji) na zdarzenie "Decyzja zmieniająca wysokość świadczenia pielęgnacyjnego" (zliczane na sprawozdaniu tylko do liczby decyzji), należy na wniosku, na zakładce "Zdarzenia, decyzje, harmonogram wypłat" podświetlić zdarzenie "Zmiana decyzji w sprawie świadczenia pielęgnacyjnego" i korzystając z funkcji Edycja zdarzenia (dostępnej z prawej strony okna ze zdarzeniami) zmienić opis zdarzenia na: "Decyzja zmieniająca wysokość świadczenia pielęgnacyjnego".
Uwaga! Operacja zmiany nazwy zdarzenia jest NIEODWRACALNA.
Gminne OW poprzez system dziedzinowy codziennie będą otrzymywać raporty z listą osób niepełnosprawnych, w związku z opieką nad którymi jest pobierane w danej gminie stare SP, SZO lub ZO, wraz z informacją o datach złożenia przez te osoby wniosków o świadczenie wspierające, datach przyznania świadczenia wspierającego, datach odmowy przyznania świadczenia wspierającego oraz datach pozostawienia wniosku o świadczenie wspierające bez rozpatrzenia.
RAPORTY BĘDĄ SIĘ POBIERAŁY CODZIENNIE AUTOMATYCZNIE PO WŁĄCZENIU TRANSMISJI KOMUNIKATÓW NA SERWERZE.
W celu sprawdzenia raportu należy wybrać z głównego menu opcję EMP@TIA – ŚWIADCZENIA WSPIERAJĄCE.
Na ekranie pojawi się okno Emp@tia – raport zbiorczy o osobach pobierających stare SP, SZO lub ZO, na które złożono wniosek o świadczenie wspierające.
W tym miejscu pojawi się lista osób, które mają przyznane świadczenie wspierające w ZUS lub złożyły o to świadczenie wniosek.
Z prawej strony znajduje się informacja na temat numeru wniosku w programie Amazis02, na którym przyznano świadczenie osobie wskazanej na raporcie pobranym z ZUS. Po dwukrotnym kliknięciu w dany numer lub kliknięciu w ikonę Dane wniosku, można przejść na konkretny wniosek.
NALEŻY PAMIĘTAĆ, BY ZATWIERDZAĆ ZDARZENIA NA WNIOSKACH PRZEZ IKONĘ "NIEBIESKIEJ KSIĄŻECZKI".
W celu przyznania zasiłku pielęgnacyjnego osobie powyżej 75. roku życia, należy na zakładce Wniosek kliknąć w listę rozwijalną, znajdującą się obok nazwiska Osoby ubiegającej się o zasiłek pielęgnacyjny i wskazać opcję "osoba, która ukończyła 75 lat".
W celu nadania lub odebrania pracownikowi określonych praw do wykonywania danej czynności w programie, należy zalogować się na koncie Administratora i przejść do zakładki Słownik - Pracownicy (Amazis, Nemezis, Eter, Cheops, Indra, Aurora) lub Dane - Pracownicy (Helios, Tales, Elpis). Możliwość zmiany nadanych praw znajduje się pod ikoną "Prawa". Jednorazowe kliknięcie słowa Tak lub Nie w kolumnie Posiada zmieni nadanie prawa na wartość przeciwną.
W sytuacji braku dostępu do bazy danych może pojawić się okno do logowania z użytkownikiem SYSDBA. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy FireBird jest uruchomiony oraz czy ścieżka dostępu do bazy danych w pliku konfiguracyjnym programu jest prawidłowa. Jeżeli tak, należy wprowadzić hasło dla FireBird (domyślnie: masterkey), Jeżeli nadal występuje problem z zalogowaniem się do programu, należy skontaktować się z producentem.
W celu przekazania plików bazy na serwer FTP muszą Państwo posiadać dane do logowania: IP serwera, użytkownika i hasło. Takie dane generuje dla Państwa nasz Dział Techniczny po kontakcie na adres admin@info-r.pl. Po nagraniu bazy na serwer, należy napisać wiadomość ponownie na powyższy adres z informacją o przekazaniu bazy i z opisem sytuacji.
W przypadku, gdy nie widać w oknie wnioskodawców starszych wniosków (może wystąpić taka sytuacja np. tylko na jednym ze stanowisk w Jednostce), należy na danym stanowisku zalogować się na koncie Administratora. Po wejściu w zakładkę Słownik - Parametry, należy włączyć edycję danych (ikona rączki z kartką i ołówkiem), a następnie odznaczyć haczyk przy opcji W oknie wnioskodawców pokaż wnioski od okresu 2023/2024 i zmianę zapisać przez ikonę OK.
W celu aktywowania programu online, należy wskazać zakładkę System - Rejestracja, następnie ikonę Aktywacja. Pojawi się komunikat "Czy aktywować program online?", należy wskazać ikonę Tak. Program potwierdzi operację komunikatem "Program został aktywowany. Operacja przebiegła pomyślnie.". Jeżeli pojawi się inny komunikat, należy skontaktować się z producentem programu (telefonicznie, poprzez czat, mailowo).
Jeżeli pojawiły się w skrzynce odbiorczej wiadomości oznaczone czerwonym kolorem czcionki, oznacza to, że Emp@tia nie otrzymała potwierdzenia odebrania na Państwa skrzynkę danej wiadomości i został przesłany dubel tej samej wiadomości. Takie potwierdzenie powinno wygenerować się automatycznie w momencie pobrania poczty. Po podświetleniu wiadomości należy zweryfikować, czy kolor czcionki na ikonie Potwierdź wiadomość jest zielony czy niebieski. Jeżeli widać zielony kolor, nie trzeba nic więcej robić, Emp@tia otrzymała potwierdzenie odebrania, kolejne zdublowane wiadomości nie będą się pojawiały. Jeżeli widać niebieski kolor czcionki, należy kliknąć w ikonę Potwierdź wiadomość i potwierdzić ikoną OK komunikat o przesłaniu potwierdzenia odebrania wiadomości.
W związku ze zmianą przepisów dotyczących świadczenia pielęgnacyjnego (wejście w życie ustawy o świadczeniu wspierającym) i realizacją ŚP w oparciu o dwa różne formularze wniosków - TUTAJ znajduje się link do instrukcji z porównaniem świadczenia pielęgnacyjnego przyznawanego na starych i na nowych zasadach.
W przypadku kontynuacji wypłaty świadczenia pielęgnacyjnego na starych zasadach, w sytuacji np. doniesienia nowego orzeczenia w 2024 r. należy pamiętać, by nie zakładać nowego wniosku, a założyć zdarzenie "Zmiana decyzji w sprawie świadczenia pielęgnacyjnego" na dotychczas realizowanym wniosku.
Należy także pamiętać, iż w przypadku zakładania nowego wniosku, dla dalszego rozpatrzenia istotna jest data jego złożenia:
- wnioski złożone z datą do 31 grudnia 2023 r. rozpatrywane są wg starych przepisów;
- wnioski złożone z datą od 1 stycznia 2024 r. rozpatrywane są wg nowych przepisów.
Jeżeli podczas uruchamiania programu - najczęściej podczas instalacji na nowym komputerze - pojawi się komunikat sugerujący błąd daty, należy dokonać weryfikacji formatu daty w opcjach REGION w Systemie Operacyjnym Windows. Komunikat może wskazywać różne daty.
W takiej sytuacji należy w oknie Region (Panel Sterowania) zmienić format daty. Właściwe formaty:
data krótka rrrr-MM-dd
data długa d MMMM rrrr
Dokładne informacje znajdą Państwo w instrukcji instalacji naszych programów. Jest ona dostępna na stronie internetowej w sekcji 'DO POBRANIA'.
Jeżeli na sprawozdaniu w dziale z wydatkami (część A) nie zgadza się wartość wiersza 5, który dotyczy świadczenia pielęgnacyjnego, należy w pierwszej kolejności wykonać korektę. Korekta dostępna jest po zalogowaniu do systemu z poziomu konta Administratora, w zakładce DANE - > KOREKTA - > Korekta pozycji świadczeń pielęgnacyjnych w harmonogramie wypłat. Po wykonaniu korekty, sprawozdanie należy wyliczyć na nowo. Jeżeli wydatki dalej nie będą zgodne, proszę o kontakt z naszym D.O.K (admin@info-r.pl) wraz z informacją o przeprowadzeniu korekty.
W sytuacji wystąpienia problemów z wysyłką wiadomości elektronicznych przez system Emp@tia, w zakresie:
korespondencja Gmina - Wojewoda
lub
wysyłka wiadomości z poziomu skrzynki nadawczej
niezbędne dla diagnozy problemu będą poniższe dane:
1) screen - obraz komunikatu błędu (jeżeli taki komunikat pojawił się w trakcie wysyłki),
2) zestaw plików *.xml dotyczących tego wywołania.
Pliki można znaleźć i zapisać przyciskiem dyskietki w oknie komunikatów aplikacji Empatia - administracja.
Pliki należy przekazać wraz z opisem przypadku na adres: admin@info-r.pl
W sytuacji, gdy naliczają Państwo plik zbioru centralnego i program nie tworzy pliku *.xml, tylko sam plik *.xsd, proszę nie wczytywać go do aplikacji CAS.
Właściwy plik zbioru musi posiadać zakończenie *.xml. Inne pliki na pewno nie zostaną wysłane w sposób właściwy.
Jeżeli brakuje pliku *.xml, proszę sprawdzić miejsce jego zapisu - zalecamy, aby plik zapisywać do utworzonego na dysku C folderu o prostej nazwie:
a) folder nie powinien posiadać w nazwie polskich znaków i spacji (np. ZC, zbior, cas, itd.).
b) folder powinien mieć nadane uprawnienia.
c) proszę sprawdzić miejsce instalacji programu - zalecanym miejscem jest katalog Program Files (C:\Program Files\INFO-R).
Zalecenie związane jest z działaniem aplikacji szyfrującej dane zbioru.
Jeżeli wskazania wg pkt a i b nie przynoszą rezultatu, zalecamy kontakt z naszym DT pod: admin@info-r.pl .
W sytuacji, gdy instalują Państwo nową wersję programu, a proces aktualizacji kończy się komunikatem błędu:
'Aktualizacja zakończona błędnie'
lub
w trakcie procesu aktualizacji pojawia się komunikat informujący o braku biblioteki *.dll
należy:
z katalogu FireBird (w wersji 2.5-z folderu BIN) do katalogu aktualizowanego programu jednocześnie skopiować i podmienić 3 pliki:
isql.exe
gbak.exe
fbclient.dll
Proszę po tej czynności uruchomić program (nie aktualizację) i sprawdzić czy przejdzie aktualizacja.
Jeżeli wykonana czynność nie przynosi rozwiązania, zaleca się wykonać próbę aktualizacji najpierw z poziomu innego komputera.
W przypadku powodzenia procesu, wrócić i ponowić próbę na maszynie, na której pojawił się pierwotnie problem.
Okno poczty w Systemach Dziedzinowych w pierwszej kolejności ma za zadanie umożliwić odbieranie Wniosków Elektronicznych wysyłanych przez Petentów. Istnieje jednak również możliwość wysyłki wniosków, tj. przekierowania wiadomości do innej jednostki, wysłania nowej wiadomości do innej jednostki, a także przesłania wiadomości do Petenta (jeżeli Petent skorzystał przy wysyłce wniosku z Platformy e-wnioski systemu Emp@tia). Do wysyłki wiadomości potrzebny będzie dowolny zestaw do podpisu kwalifikowanego, tj. karta oraz czytnik. Aby wysłać wiadomość, należy przy pomocy portu USB podpiąć do komputera czytnik kart oraz wprowadzić kartę z certyfikatem. W celu dokonania podpisu, będą Państwo musieli wskazać odpowiednią bibliotekę, która wywoła okno do wprowadzenia numeru PIN. Wykaz bibliotek od wszystkich dostawców znajdą Państwo w sekcji 'Do Pobrania'. (pod piramidą Empatia). Ponadto zalecamy, aby dla katalogu, w którym znajdują się instalacje programów, tj. dla katalogu INFO-R, były nadane uprawnienia tak, by System Dziedzinowy mógł skorzystać z dedykowanej dla podpisu aplikacji (XAdESBES.exe).
Zwykle taka sytuacja ma miejsce, gdy podczas instalacji nowej wersji programu, tj. aktualizacji programu, wybierana jest zła ścieżka instalacji. Ważne, aby podczas przechodzenia przez kolejne kroki instalacji, wybrać właściwe miejsce - miejsce, gdzie zainstalowany jest program. Najczęściej instalacje programów firmy INFO-R znajdują się w katalogu Program Files lub w katalogu Pliki Programów (x86). Podczas instalacji należy wskazać poprawną ścieżkę. Na przykładzie programu Helios, zwykle będzie to:
C:\Program Files\INFO-R\Helios
lub
C:\Program Files (x86)\INFO-R\Helios.
W związku z uruchomieniem przez MRIPS na platformie EMP@TIA usługi ZGON (dane osób zmarłych) dla obszarów SR i FA, możliwość pobrania ww. danych została udostępniona w najnowszych aktualizacjach naszych systemów dziedzinowych (Amazis02, Nemezis i pakiet programów obsługujących EMP@TIĘ).
W celu pobrania danych o osobach zmarłych należy po zalogowaniu się do programu wybrać z głównego menu opcję EMPATIA - DANE OSÓB ZMARŁYCH:
Następnie w oknie EMP@TIA - DANE OSÓB ZMARŁYCH należy wybrać ikonę WYŚLIJ ZAPYTANIE. Ważne! Transmisja Komunikatów musi być uruchomiona.
Należy ustawić okres, za jaki mają zostać pobrane dane (Uwaga! Zasilenie inicjalne danymi wcześniejszymi zostało wykonane przez Ministerstwo z datą 2023-01-06 i taką datę zaleca się ustawić jako Datę OD)
Program pobierze dane z bazy Emp@tii i wyświetli je użytkownikowi:
Po pobraniu danych program automatycznie odszuka osobę o podanym numerze PESEL w danych zapisanych na bazie programu i ustawi datę zgonu w oknie DANE OSOBOWE:
W przypadku jakichkolwiek problemów z pobraniem danych o osobach zmarłych należy sprawdzić, czy w pliku konfiguracyjnym programu Emp@tia empBRK.ini została dodana podczas aktualizacji sekcja:
[ZgonSerwis]
URL=https://ws.mpips.gov.pl/pi/zgon/v1/ZgonSerwis
Svc=ZgonSoapService
Prt=zgon_soap_service_wsdl_Port
Jeżeli na Państwa komputerach pojawi się problem z aplikacją systemu Windows (Windows Defender), polegający na blokowaniu lub usuwaniu pliku startowego *.exe naszych programów, rozwiązanie zależne będzie od tego, czy dodatkowo macie Państwo zainstalowany zewnętrzny program antywirusowy. Uruchamiając narzędzie Windows Defender w oknie "Ochrona przed wirusami i zagrożeniami" jest możliwość zmienić pozycję "Opcje Programu antywirusowego Windows Defender". Możecie Państwo albo wyłączyć pozycję "Skanowanie Okresowe", albo - jeżeli wspomniana opcja ma być włączona - dodać program do wyjątków. W celu dodania programu do wyjątków, należy wybrać pozycję 'Ustawienia Ochrony przed wirusami i zagrożeniami', a następnie "Wykluczenia".
W oknie zapytań do ZUS systemu Emp@tia dodano funkcje "wniosek OK-WUD", która umożliwia utworzenie pliku XML (do wczytania na platformie PUE) z danymi wniosku o udostępnienie danych ze zbiorów ZUS - OK-WUD.
(na przykładzie wniosku w Indrze)
Ikona WNIOSEK OK-WUD będzie dostępna w oknie zapytań ZUS, z poziomu wniosku lub spod menu Empatia - Zapytania po wysłaniu zapytania na Empatia - ZUS:
Po wybraniu ikony WNIOSEK OK-WUD na ekranie pojawi się okno z danymi, jakie zostaną przesłane we wniosku do ZUS. W polach z podstawą prawną, wskazaniem przeznaczenia dla udostępnionych danych oraz zakresu żądanych danych znajdują się podpowiedzi przygotowane przez producenta, które mogą być zmieniane przez użytkownika:
Po sprawdzeniu danych wybieramy ikonę ZAPISZ W FORMACIE XML i zapisujemy plik w dowolnej lokalizacji (np.: na Pulpicie).
Następnie logujemy się do portalu PUE i wybieramy zakładkę PŁATNIK:
z lewej strony wybieramy zakładkę DOKUMENTY I WIADOMOŚCI, a następnie DOKUMENTY ROBOCZE:
korzystając z ikony IMPORTUJ - IMPORTUJ DOKUMENTY, znajdującej się na dolnym pasku:
w kolejnym oknie, wskazujemy zapisany przez użytkownika plik XML, korzystając z ikony DODAJ DOKUMENT:
i wczytujemy go do dokumentów roboczych korzystając z ikony IMPORTUJ:
wczytany dokument użytkownik może sprawdzić lub edytować korzystając z ikony SZCZEGÓŁY:
a w następnym oknie, z ikony EDYTUJ:
Jeżeli odbiorą Państwo w Systemie Dziedzinowym wniosek elektroniczny, najwygodniejszą formą jego przeglądania i wydruku jest znajdująca się w oknie poczty opcja 'Wyświetl treść wiadomości'. Jeżeli po wybraniu tej ikony macie Państwo problem z poprawnym wyświetleniem wniosku, tj. otwiera się plik *.xml bez wizualizacji, otwiera się okno notatnika lub innego edytora tekstowego albo na wybranie przycisku program nie reaguje, należy dokonać weryfikacji domyślnego narzędzia do otwierania plików *.xml oraz praw zapisu dla plików tymczasowych.
1. Proszę w Systemie Operacyjnym zweryfikować jakie narzędzie jest przypisane do otwierania plików *.xml - powinna to być przeglądarka internetowa Microsoft Edge. Na przykładzie Windows 10 takie narzędzie mogą Państwo przypisać w oknie 'Domyślne ustawienia aplikacji' lub podczas otwierania dowolnego pliku XML (oznaczenie 'zawsze otwieraj pliki xml za pomocą tej aplikacji').
2. Dla katalogu INFO-R, tj. dla całego katalogu, w którym znajdują się instalacje systemów SD, należy dla pozycji Użytkownicy (nazwa/Użytkownicy) ustawić pełne prawa (dokładne informacje w tej sprawie znajdą Państwo w instrukcji instalacji naszych programów w sekcji 'DO POBRANIA').
3. Jeżeli mimo nadania praw jest problem z wizualizacją, istnieje możliwość zmiany miejsca zapisu plików z wnioskami elektronicznymi, tj. miejsca zapisu tzw. plików tymczasowych. Takiej modyfikacji dokonuje się przez wprowadzenie odpowiedniej zmiany w pliku konfiguracyjnym *.ini danego programu.
Aby dokonać takiego przekierowania, należy na dysku C założyć katalog o krótkiej nazwie (bez polskich znaków i spacji), np. TempAMA i nadać do niego pełne prawa dla Użytkowników. Następnie w pliku konfiguracyjnym wprowadzić zmiany w sekcji Directory:
[Directory]
Temp=c:/TempAMA
Szanowni Państwo,
w związku z licznymi zgłoszeniami dotyczącymi problemu z wizualizacją plików XML po ostatniej aktualizacji systemu Windows przesyłamy Państwu krótką instrukcję, w jaki sposób rozwiązać ww. problem.
1. W "lupce" na pasku zadań wpisać: Aplikacje domyślne.
2. Następnie wybieramy ustawienia Aplikacji domyślnych.
3. Kolejną opcją do wskazania jest "Wybierz aplikacje domyślne według typów plików" (opcja na samym dole okna).
4. Następnie odszukujemy rozszerzenie .XML i wskazujemy aplikację Microsoft Edge (klikając w nazwę aplikacji widocznej tuż obok-można ją zmienić).
5. Po wykonaniu czynności 1-4 otwieramy podgląd wiadomości (lub sprawozdania) i jeżeli pojawia się pusta (biała) strona, to klikamy w "Trzy kropki" po prawej stronie, na górze (ustawienia przeglądarki) i wskazujemy "Ponownie załaduj tryb programu Internet Explorer".
Opcja wysyłki wiadomości w ramach usługi komunikacji Gmina - Wojewoda znajduje się bezpośrednio na zarejestrowanym wniosku.
Aby wykonać wysyłkę, niezbędne jest posiadanie karty podpisu kwalifikowanego, do autoryzacji wysyłki.
Wysyłkę rozpoczynamy z poziomu wniosku, wykonując:
-oznaczenie wniosku jako 'wniosek z koordynacji' (pierwsza karta wniosku),
-uzupełnienie danych wniosku, w zakresie składu rodziny oraz oznaczenie wnioskowania na właściwe osoby (przycisk wnioskowania ustawiony na TAK),
-wypełnienie okna Korespondencja z Urzędem Wojewódzkim,
-wskazanie adresata wiadomości,
-podpis wiadomości.
Po prawidłowym wykonaniu wysyłki, poczta systemu Empatia powinna pobrać UPP.
Dokładne informacje dotyczące wysyłki znajdą Państwo w Instrukcji - można ją odszukać w sekcji 'Do pobrania' na stronie internetowej.
Walidacje miękkie nie wymagają poprawy. Walidacje miękkie to informacje o danych zawartych w zbiorze, do poprawy są tylko komunikaty twarde. Jeżeli w zbiorze centralnym z programu Amazis02, Nemezis pojawią się komunikaty oznaczone jako twarde, muszą one zostać znalezione i poprawione. W zależności od tego, jakiej treści komunikat pojawi się w Państwa pliku, nasz DI poda informacje o możliwości rozwiązania problemu. W przypadku wystąpienia takiego komunikatu, prosimy o przesłanie jego treści wraz z opisem szczegółowym wyświetlanym przez walidator, na nasz adres e-mail - admin@info-r.pl .
W wypadku, gdy wystąpią u Państwa komunikaty miękkie, możemy podać zapytania SQL, które pozwolą na odszukanie pozycji i jej weryfikację, bez potrzeby poprawy.
Aby odszukać wg idosoba:
select * from osoba where idosoba= 'tu wstawić id osoby';
Aby odszukać wg iddecyzji:
select wniosek.znaksprawy as NR_WNIOSKU, wniosek.data as DATA_WNIOSKU, zdarzenie.opis as NAZWA_ZDARZENIA from wniosek, zdarzenie where zdarzenie.idwniosek=wniosek.idwniosek and zdarzenie.idzdarzenie='tu wstawić id decyzji';
Aby odszukać wg idswiadczenia:
select * from osoba, harmx where osoba.idosoba=harmx.idosoba and harmx.idharmx= 'tu wstawic id swiadczenie';
Aby odszukać wg idswiadczenia (przy id dodatkowy zapis, np. zr, rszk itd.)
select * from osoba, harm where osoba.idosoba=harm.idosoba and harm.idharm='tu wstawic cyfre';
Jeżeli zablokują Państwo w programie główne konto, tj. konto o loginie Administrator, jedyną możliwością jego odblokowania jest uruchomienie systemu przy pomocy hasła serwisowego. Hasło serwisowe można otrzymać tylko po przesłaniu do naszej firmy pisma z prośbą o wydanie takiego hasła wraz z pieczątką i podpisem Kierownika Jednostki. Pismo należy przesłać jako skan na adres e-mail: admin@info-r.pl .
Uwaga - hasło serwisowe nie jest hasłem stałym, jest cyklicznie zmieniane podczas aktualizacji programów, dlatego po jego otrzymaniu należy uruchomić program i w oknie z pracownikami ustawić nowe hasło dla konta Administrator (Słownik - Pracownicy lub Dane - Pracownicy, w zależności od SD).
Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.
Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.
Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.
Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.
W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.
Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.
info-r.pl
1PHPSESSID
Pozwala na ustanowienie i utrzymanie sesji pomiędzy użytkownikiem i serwerem, co umożliwia zapamiętywanie danych pomiędzy poszczególnymi podstronami (np. zawartości koszyka).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP
Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.
info-r.pl
2CookieConsent
Przechowuje ustawienia użytkownika odnośnie zaakceptowanych plików cookie.
Istnieje: 365 dni
Typ: HTTP
bubble
Przechowuje informacje, czy powinno się wyświetlić użytkownikowi dymek reklamujący zapisanie się do newslettera.
Istnieje: 30 dni
Typ: HTTP
smartsupp.com
6ssupp.vid
Przechowuje unikalne ID użytkownika w celu zapewnienia funkcjonowania modułu LiveChat. Dzięki temu możliwe jest powiązanie użytkownika z konkretną konwersacją, dzięki czemu nawet po odświeżeniu strony można powrócić do rozpoczętej wcześniej rozmowy.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
_ss.enableSounds
Przechowuje ustawienia dźwięku modułu czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane związane z użytkownikiem oraz jego ustawieniami związanymi z danym oknem czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>message
Przechowuje wiadomość, którą użytkownik zaczął pisać, dzięki czemu rozpoczęta wiadomość nie znika nawet po ponownym załadowaniu strony.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>opened
Przechowuje informację, czy dane okno czatu jest zamknięte czy otwarte, dzięki czemu po odświeżeniu strony wyświetla się ono z zachowaniem poprzedniego stanu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>vid
Działa identycznie jak cookie ssupp.vid.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
www.google.com
1_GRECAPTCHA
Wykorzystywany przez narzędzie reCAPTCHA do wykonania niezbędnej analizy ryzyka w celu ochrony serwisu przed SPAMem w krytycznych obszarach (np. formularz zapisywania się do newslettera).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP/Local
Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.
smartsupp.com
3ssupp.visits
Śledzi ilość poprzednich wizyt danego użytkownika, co pozwala na lepsze dopasowanie automatycznych wiadomości i zachowania czatbotów.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane odnoszące się do danego użytkownika oraz jego preferencji.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>visits
Działa identycznie jak cookie ssupp.visits
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local