Twój adres e-mail został dodany do wskazanych list mailingowych. W swojej skrzynce pocztowej znajdziesz potwierdzenie zapisu do newslettera.
Coś poszło nie tak, błąd podczas zapisu do newslettera. Skontaktuj się z nami, jeżeli błąd się powtarza.
Podany adres e-mail jest już zapisany do naszego newslettera.
Poniżej znajdziecie Państwo listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących instalacji, aktualizacji i obsługi programu Aurora - refundacje paliwa gazowe :
W sytuacji, kiedy wniosek został złożony po 30.09.2024 r., program będzie porównywał datę wniosku z datą faktury.
Jeżeli do systemu zostanie wprowadzona więcej, niż jedna faktura, weryfikacji będzie podlegała faktura z najświeższą datą.
W przypadku, gdy data faktury będzie wcześniejsza niż 30 dni przed datą złożenia wniosku, program wyświetli komunikat:
Potwierdzenie komunikatu poprzez ikonę TAK sprawi, że będzie można wydać informację o przyznaniu refundacji.
Wskazanie w komunikacie ikony NIE sprawi, że będzie można założyć zdarzenie "Decyzja o odmowie przyznania refundacji podatku VAT".
Od lipca 2024 r. Ministerstwo Finansów udostępniło wersję v9 usługi E-Podatki.
W celu korzystania z wysyłki zapytań na nowej wersji usługi, należy posiadać wersję programów Empatia co najmniej 1.25b oraz ustawioną wersję 9 pod ikoną DEFINICJA USŁUGI E-PODATKI w Empatii Administracji.
UWAGA! Bardzo ważne, by po zmianie wersji usługi, zamknąć i uruchomić ponownie aplikację Empatia Transmisja Komunikatów.
Usługa asynchroniczna polega na tym, że system dziedzinowy najpierw wysyła zlecenie o przygotowanie danych podatkowych, a następnie (po określonym przez Ministerstwo czasie) wysyła zapytanie o wynik (o dane podatkowe), podobnie jak dotychczas usługa ZUS, przy czym w ZUS pobierają Państwo dane po określonym czasie 'ręcznie' wywołując usługę, a E-Podatki robią to automatycznie, bez udziału użytkownika.
W programie Amazis02, Nemezis, Eter, Aurora, Orion należy wysłać zapytanie w ten sam sposób, jak do tej pory, przez ikonę WYŚLIJ ZAPYTANIE:
lub indywidualnie przez ikonę EMP@TIA:
Po wysłaniu zapytania, będzie ono widoczne w oknie.
Odpowiedź będzie widoczna jak dotychczas na dwóch zakładkach, jednak będzie podzielona na: dane o dochodach, dane o przychodach zwolnionych i informację o niewykorzystanej uldze (na zakładce Dane o dochodach) oraz na podatek od osób duchownych, kartę podatkową i przychód ryczałt ewidencjonowany (na zakładce Informacje dodatkowe (karta podatkowa, ryczałt ewidencjonowany) ).
Kiedy program pobierze odpowiedź, informacja o tym pojawi się w prawym dolnym rogu okna.
Otrzymane z Emp@tii dane można wyświetlić w formie podglądu.
Funkcja udostępniona została w programie w wersji 1.03.
Podczas wprowadzania do wniosku danych z faktury na zakładce Refundacja podatku VAT:
w oknie Dane faktury za dostarczenie paliw gazowych, pojawiła się ikona kalkulatora. Należy wprowadzić dane podstawowe z faktury do systemu, a następnie wybrać ikonę kalkulatora:
Przy pomocy tej funkcji można wprowadzić dane widniejące na fakturze oraz załączniku nr 2, który jest dołączany do składanego wniosku.
Data wskazana na górze okna Kalkulacja kwoty VAT w rozbiciu na podokresy jest datą graniczną, doliczaną do drugiego okresu.
W tym miejscu należy przepisać dane z faktury, VAT z faktury i kWh z załącznika nr 2 (podanie ile zużyto faktycznie kWh w danym okresie). Dane podane na załączniku nr 2 należy wprowadzić w miejscu: oświadczenie wnioskodawcy o ilości zużytego paliwa gazowego za okres.
Ilość kWh jest istotna do ustalenia proporcji.
UWAGA. Jeżeli nie zostanie wprowadzona wartość kWh z załącznika nr 2, wówczas proporcje będą ustalone tylko w oparciu o ilość dni.
Po wprowadzeniu danych należy kliknąć ikonę Kalkulatora celem przeliczenia podziału kwoty VAT.
Wskazanie kropką danego okresu spowoduje przepisanie naliczonej proporcjonalnie kwoty PODATKU VAT za dany okres do okna faktury - pole Refundowana kwota podatku VAT.
W celu nadania lub odebrania pracownikowi określonych praw do wykonywania danej czynności w programie, należy zalogować się na koncie Administratora i przejść do zakładki Słownik - Pracownicy (Amazis, Nemezis, Eter, Cheops, Indra, Aurora) lub Dane - Pracownicy (Helios, Tales, Elpis). Możliwość zmiany nadanych praw znajduje się pod ikoną "Prawa". Jednorazowe kliknięcie słowa Tak lub Nie w kolumnie Posiada zmieni nadanie prawa na wartość przeciwną.
W sytuacji braku dostępu do bazy danych może pojawić się okno do logowania z użytkownikiem SYSDBA. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy FireBird jest uruchomiony oraz czy ścieżka dostępu do bazy danych w pliku konfiguracyjnym programu jest prawidłowa. Jeżeli tak, należy wprowadzić hasło dla FireBird (domyślnie: masterkey, hasło do bazy danych może być modyfikowane, właściwe dane należy potwierdzić u Administratora Jednostki). Jeżeli nadal występuje problem z zalogowaniem się do programu, należy skontaktować się z producentem.
W celu przekazania plików bazy na serwer FTP muszą Państwo posiadać dane do logowania: IP serwera, użytkownika i hasło. Takie dane generuje dla Państwa nasz Dział Techniczny po kontakcie na adres admin@info-r.pl. Po nagraniu bazy na serwer, należy napisać wiadomość ponownie na powyższy adres z informacją o przekazaniu bazy i z opisem sytuacji.
W celu aktywowania programu online, należy wskazać zakładkę System - Rejestracja, następnie ikonę Aktywacja. Pojawi się komunikat "Czy aktywować program online?", należy wskazać ikonę Tak. Program potwierdzi operację komunikatem "Program został aktywowany. Operacja przebiegła pomyślnie.". Jeżeli pojawi się inny komunikat, należy skontaktować się z producentem programu (telefonicznie, poprzez czat, mailowo).
W celu przygotowania raportu CEEB w nowej wersji ZONE, należy zalogować się do aplikacji i przejść na nowy moduł statystyczno - raportowy:
a) wskazać Analizy i raporty
b) wybrać z lewej strony opcję DEKLARACJE I ADRESY:
c) zaznaczyć zakładkę DEKLARACJE WEDŁUG ŹRÓDEŁ CIEPŁA:
d) po przygotowaniu zestawienia, z prawej strony wybrać ikonkę trzech kropek - następnie opcje POBIERZ i EKSPORT DO PEŁNEGO .CSV:
W celu wczytania danych z pliku do programu, należy otworzyć zakładkę Dane - Deklaracje CEEB.
W oknie, które się otworzy, należy kliknąć ikonę Import danych
wskazać wygenerowany i wypakowany wcześniej plik, a następnie kliknąć Otwórz.
Postęp wczytywania deklaracji będzie widoczny w górnej części okna.
Program po zakończeniu wczytywania deklaracji wyświetli stosowny komunikat.
Jeżeli podczas uruchamiania programu - najczęściej podczas instalacji na nowym komputerze - pojawi się komunikat sugerujący błąd daty, należy dokonać weryfikacji formatu daty w opcjach REGION w Systemie Operacyjnym Windows. Komunikat może wskazywać różne daty.
W takiej sytuacji należy w oknie Region (Panel Sterowania) zmienić format daty. Właściwe formaty:
data krótka rrrr-MM-dd
data długa d MMMM rrrr
Dokładne informacje znajdą Państwo w instrukcji instalacji naszych programów. Jest ona dostępna na stronie internetowej w sekcji 'DO POBRANIA'.
W sytuacji, gdy instalują Państwo nową wersję programu, a proces aktualizacji kończy się komunikatem błędu:
'Aktualizacja zakończona błędnie'
lub
w trakcie procesu aktualizacji pojawia się komunikat informujący o braku biblioteki *.dll
należy:
z katalogu FireBird (w wersji 2.5-z folderu BIN) do katalogu aktualizowanego programu jednocześnie skopiować i podmienić 3 pliki:
isql.exe
gbak.exe
fbclient.dll
Proszę po tej czynności uruchomić program (nie aktualizację) i sprawdzić czy przejdzie aktualizacja.
Jeżeli wykonana czynność nie przynosi rozwiązania, zaleca się wykonać próbę aktualizacji najpierw z poziomu innego komputera.
W przypadku powodzenia procesu, wrócić i ponowić próbę na maszynie, na której pojawił się pierwotnie problem.
Zwykle taka sytuacja ma miejsce, gdy podczas instalacji nowej wersji programu, tj. aktualizacji programu, wybierana jest zła ścieżka instalacji. Ważne, aby podczas przechodzenia przez kolejne kroki instalacji, wybrać właściwe miejsce - miejsce, gdzie zainstalowany jest program. Najczęściej instalacje programów firmy INFO-R znajdują się w katalogu Program Files lub w katalogu Pliki Programów (x86). Podczas instalacji należy wskazać poprawną ścieżkę. Na przykładzie programu Helios, zwykle będzie to:
C:\Program Files\INFO-R\Helios
lub
C:\Program Files (x86)\INFO-R\Helios.
Jeżeli na Państwa komputerach pojawi się problem z aplikacją systemu Windows (Windows Defender), polegający na blokowaniu lub usuwaniu pliku startowego *.exe naszych programów, rozwiązanie zależne będzie od tego, czy dodatkowo macie Państwo zainstalowany zewnętrzny program antywirusowy. Uruchamiając narzędzie Windows Defender w oknie "Ochrona przed wirusami i zagrożeniami" jest możliwość zmienić pozycję "Opcje Programu antywirusowego Windows Defender". Możecie Państwo albo wyłączyć pozycję "Skanowanie Okresowe", albo - jeżeli wspomniana opcja ma być włączona - dodać program do wyjątków. W celu dodania programu do wyjątków, należy wybrać pozycję 'Ustawienia Ochrony przed wirusami i zagrożeniami', a następnie "Wykluczenia".
Szanowni Państwo,
w związku z licznymi zgłoszeniami dotyczącymi problemu z wizualizacją plików XML po ostatniej aktualizacji systemu Windows przesyłamy Państwu krótką instrukcję, w jaki sposób rozwiązać ww. problem.
1. W "lupce" na pasku zadań wpisać: Aplikacje domyślne.
2. Następnie wybieramy ustawienia Aplikacji domyślnych.
3. Kolejną opcją do wskazania jest "Wybierz aplikacje domyślne według typów plików" (opcja na samym dole okna).
4. Następnie odszukujemy rozszerzenie .XML i wskazujemy aplikację Microsoft Edge (klikając w nazwę aplikacji widocznej tuż obok-można ją zmienić).
5. Po wykonaniu czynności 1-4 otwieramy podgląd wiadomości (lub sprawozdania) i jeżeli pojawia się pusta (biała) strona, to klikamy w "Trzy kropki" po prawej stronie, na górze (ustawienia przeglądarki) i wskazujemy "Ponownie załaduj tryb programu Internet Explorer".
Jeżeli zablokują Państwo w programie główne konto, tj. konto o loginie Administrator, jedyną możliwością jego odblokowania jest uruchomienie systemu przy pomocy hasła serwisowego. Hasło serwisowe można otrzymać tylko po przesłaniu do naszej firmy pisma z prośbą o wydanie takiego hasła wraz z pieczątką i podpisem Kierownika Jednostki. Pismo należy przesłać jako skan na adres e-mail: admin@info-r.pl .
Uwaga - hasło serwisowe nie jest hasłem stałym, jest cyklicznie zmieniane podczas aktualizacji programów, dlatego po jego otrzymaniu należy uruchomić program i w oknie z pracownikami ustawić nowe hasło dla konta Administrator (Słownik - Pracownicy lub Dane - Pracownicy, w zależności od SD).
Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.
Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.
Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.
Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.
W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.
Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.
info-r.pl
1PHPSESSID
Pozwala na ustanowienie i utrzymanie sesji pomiędzy użytkownikiem i serwerem, co umożliwia zapamiętywanie danych pomiędzy poszczególnymi podstronami (np. zawartości koszyka).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP
Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.
info-r.pl
2CookieConsent
Przechowuje ustawienia użytkownika odnośnie zaakceptowanych plików cookie.
Istnieje: 365 dni
Typ: HTTP
bubble
Przechowuje informacje, czy powinno się wyświetlić użytkownikowi dymek reklamujący zapisanie się do newslettera.
Istnieje: 30 dni
Typ: HTTP
smartsupp.com
6ssupp.vid
Przechowuje unikalne ID użytkownika w celu zapewnienia funkcjonowania modułu LiveChat. Dzięki temu możliwe jest powiązanie użytkownika z konkretną konwersacją, dzięki czemu nawet po odświeżeniu strony można powrócić do rozpoczętej wcześniej rozmowy.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
_ss.enableSounds
Przechowuje ustawienia dźwięku modułu czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane związane z użytkownikiem oraz jego ustawieniami związanymi z danym oknem czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>message
Przechowuje wiadomość, którą użytkownik zaczął pisać, dzięki czemu rozpoczęta wiadomość nie znika nawet po ponownym załadowaniu strony.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>opened
Przechowuje informację, czy dane okno czatu jest zamknięte czy otwarte, dzięki czemu po odświeżeniu strony wyświetla się ono z zachowaniem poprzedniego stanu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>vid
Działa identycznie jak cookie ssupp.vid.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
www.google.com
1_GRECAPTCHA
Wykorzystywany przez narzędzie reCAPTCHA do wykonania niezbędnej analizy ryzyka w celu ochrony serwisu przed SPAMem w krytycznych obszarach (np. formularz zapisywania się do newslettera).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP/Local
Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.
smartsupp.com
3ssupp.visits
Śledzi ilość poprzednich wizyt danego użytkownika, co pozwala na lepsze dopasowanie automatycznych wiadomości i zachowania czatbotów.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane odnoszące się do danego użytkownika oraz jego preferencji.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>visits
Działa identycznie jak cookie ssupp.visits
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local