Poprawnie zapisano się do newslettera.
Coś poszło nie tak, błąd podczas zapisu do newslettera. Skontaktuj się z nami.
Już subskrybujesz nasz newsletter.
Poniżej znajdziecie Państwo listę najczęściej zadawanych pytań dotyczących instalacji, aktualizacji i obsługi programu Empatia - pakiet programów:
Instrukcja przeprowadzenia archiwizacji komunikatów pocztowych dostępna jest TUTAJ.
Jeżeli chcą Państwo skorzystać z funkcji opóźnienia wysyłki zapytań, należy mieć zainstalowaną wersję Empatii minimum 1.24c.
Po zalogowaniu się do Empatii Administracji na koncie Administratora, należy wskazać ikonę Definicja usługi E-PODATKI.
Należy we własnym zakresie uzupełnić godzinę od-do, wstawiając przedział czasowy, w którym mają zostać wysłane zapytania na usługę. Przykład przedziału godzinowego na poniższym screenie (zalecamy przedziały czasowe: 18:30 do 23:59 lub od 1:45 do 7:00 ze względu na fakt, iż w tym czasie można spodziewać się mniejszego obciążenia serwerów MF). Pozostawienie w ww. oknie godzin od 00:00 do 23:59 nie zmieni dotychczasowego działania usługi i zapytania będą wysyłane na bieżąco po ich zleceniu przez użytkownika (ich wysłanie na serwery MF nie będą przesunięte na czasookres zmniejszonego obciążenia serwerów ministerialnych).
Po kliknięciu ikony OK, pojawi się komunikat informacyjny.
Po ustawieniu wybranego przez Jednostkę przedziału czasu, należy koniecznie uruchomić ponownie aplikację Empatia Transmisja Komunikatów.
Należy pamiętać, by pozostawić na noc włączony komputer pełniący rolę serwera, z uruchomioną Transmisją Komunikatów!
Przedmiotowa funkcja będzie działać w opisany sposób dla wszystkich wywołań tej usługi, niezależnie od obszaru, z którego zapytanie zostanie zlecone.
Jeżeli będą Państwo chcieli wrócić do bieżącej realizacji zapytań, należy godzinę odpytania przywrócić do wartości domyślnych, podanych na poniższym screenie.
Każda zmiana przedziału czasowego wymaga restartu Transmisji Komunikatów.
UWAGA!
Wysyłkę zapytań z danego programu na usługę e-Podatki należy wykonywać z poziomu wniosku korzystając z ikony WYŚLIJ ZAPYTANIE:
W sytuacji braku dostępu do bazy danych może pojawić się okno do logowania z użytkownikiem SYSDBA. W pierwszej kolejności należy sprawdzić, czy FireBird jest uruchomiony oraz czy ścieżka dostępu do bazy danych w pliku konfiguracyjnym programu jest prawidłowa. Jeżeli tak, należy wprowadzić hasło dla FireBird (domyślnie: masterkey), Jeżeli nadal występuje problem z zalogowaniem się do programu, należy skontaktować się z producentem.
W celu przekazania plików bazy na serwer FTP muszą Państwo posiadać dane do logowania: IP serwera, użytkownika i hasło. Takie dane generuje dla Państwa nasz Dział Techniczny po kontakcie na adres admin@info-r.pl. Po nagraniu bazy na serwer, należy napisać wiadomość ponownie na powyższy adres z informacją o przekazaniu bazy i z opisem sytuacji.
Jeżeli podczas uruchamiania programu - najczęściej podczas instalacji na nowym komputerze - pojawi się komunikat sugerujący błąd daty, należy dokonać weryfikacji formatu daty w opcjach REGION w Systemie Operacyjnym Windows. Komunikat może wskazywać różne daty.
W takiej sytuacji należy w oknie Region (Panel Sterowania) zmienić format daty. Właściwe formaty:
data krótka rrrr-MM-dd
data długa d MMMM rrrr
Dokładne informacje znajdą Państwo w instrukcji instalacji naszych programów. Jest ona dostępna na stronie internetowej w sekcji 'DO POBRANIA'.
W sytuacji, gdy instalują Państwo nową wersję programu, a proces aktualizacji kończy się komunikatem błędu:
'Aktualizacja zakończona błędnie'
lub
w trakcie procesu aktualizacji pojawia się komunikat informujący o braku biblioteki *.dll
należy:
z katalogu FireBird (w wersji 2.5-z folderu BIN) do katalogu aktualizowanego programu jednocześnie skopiować i podmienić 3 pliki:
isql.exe
gbak.exe
fbclient.dll
Proszę po tej czynności uruchomić program (nie aktualizację) i sprawdzić czy przejdzie aktualizacja.
Jeżeli wykonana czynność nie przynosi rozwiązania, zaleca się wykonać próbę aktualizacji najpierw z poziomu innego komputera.
W przypadku powodzenia procesu, wrócić i ponowić próbę na maszynie, na której pojawił się pierwotnie problem.
Pakiet programów do obsługi Empatii, tak jak pozostałe programy firmy INFO-R, posiada plik bazy danych. Plik ma domyślną nazwę empatia.fdb, a jego lokalizacja zależna jest od wskazania pliku konfiguracyjnego *.ini. Kopię bazy danych należy wykonywać regularnie, tak aby w wypadku awarii bazy i braku możliwości jej naprawy, mieli Państwo do dyspozycji opcję 'ratunkową' w postaci kopii bazy danych. Istotne, by kopia bazy była wykonywana, gdy do pliku nie są podpięci żadni użytkownicy, tj. nie są uruchomione aplikacje Empatii oraz nie są podłączone do niej Systemy Dziedzinowe (SD). Kopia może być wykonana na różne sposoby, np. poprzez skopiowanie pliku 1:1. Można również skorzystać z dedykowanych do tego celu narzędzi, np. programu Cobian Backup.
Zwykle taka sytuacja ma miejsce, gdy podczas instalacji nowej wersji programu, tj. aktualizacji programu, wybierana jest zła ścieżka instalacji. Ważne, aby podczas przechodzenia przez kolejne kroki instalacji, wybrać właściwe miejsce - miejsce, gdzie zainstalowany jest program. Najczęściej instalacje programów firmy INFO-R znajdują się w katalogu Program Files lub w katalogu Pliki Programów (x86). Podczas instalacji należy wskazać poprawną ścieżkę. Na przykładzie programu Helios, zwykle będzie to:
C:\Program Files\INFO-R\Helios
lub
C:\Program Files (x86)\INFO-R\Helios.
W związku z uruchomieniem przez MRIPS na platformie EMP@TIA usługi ZGON (dane osób zmarłych) dla obszarów SR i FA, możliwość pobrania ww. danych została udostępniona w najnowszych aktualizacjach naszych systemów dziedzinowych (Amazis02, Nemezis i pakiet programów obsługujących EMP@TIĘ).
W celu pobrania danych o osobach zmarłych należy po zalogowaniu się do programu wybrać z głównego menu opcję EMPATIA - DANE OSÓB ZMARŁYCH:
Następnie w oknie EMP@TIA - DANE OSÓB ZMARŁYCH należy wybrać ikonę WYŚLIJ ZAPYTANIE. Ważne! Transmisja Komunikatów musi być uruchomiona.
Należy ustawić okres, za jaki mają zostać pobrane dane (Uwaga! Zasilenie inicjalne danymi wcześniejszymi zostało wykonane przez Ministerstwo z datą 2023-01-06 i taką datę zaleca się ustawić jako Datę OD)
Program pobierze dane z bazy Emp@tii i wyświetli je użytkownikowi:
Po pobraniu danych program automatycznie odszuka osobę o podanym numerze PESEL w danych zapisanych na bazie programu i ustawi datę zgonu w oknie DANE OSOBOWE:
W przypadku jakichkolwiek problemów z pobraniem danych o osobach zmarłych należy sprawdzić, czy w pliku konfiguracyjnym programu Emp@tia empBRK.ini została dodana podczas aktualizacji sekcja:
[ZgonSerwis]
URL=https://ws.mpips.gov.pl/pi/zgon/v1/ZgonSerwis
Svc=ZgonSoapService
Prt=zgon_soap_service_wsdl_Port
Jeżeli na Państwa komputerach pojawi się problem z aplikacją systemu Windows (Windows Defender), polegający na blokowaniu lub usuwaniu pliku startowego *.exe naszych programów, rozwiązanie zależne będzie od tego, czy dodatkowo macie Państwo zainstalowany zewnętrzny program antywirusowy. Uruchamiając narzędzie Windows Defender w oknie "Ochrona przed wirusami i zagrożeniami" jest możliwość zmienić pozycję "Opcje Programu antywirusowego Windows Defender". Możecie Państwo albo wyłączyć pozycję "Skanowanie Okresowe", albo - jeżeli wspomniana opcja ma być włączona - dodać program do wyjątków. W celu dodania programu do wyjątków, należy wybrać pozycję 'Ustawienia Ochrony przed wirusami i zagrożeniami', a następnie "Wykluczenia".
Szanowni Państwo,
w związku z licznymi zgłoszeniami dotyczącymi problemu z wizualizacją plików XML po ostatniej aktualizacji systemu Windows przesyłamy Państwu krótką instrukcję, w jaki sposób rozwiązać ww. problem.
1. W "lupce" na pasku zadań wpisać: Aplikacje domyślne.
2. Następnie wybieramy ustawienia Aplikacji domyślnych.
3. Kolejną opcją do wskazania jest "Wybierz aplikacje domyślne według typów plików" (opcja na samym dole okna).
4. Następnie odszukujemy rozszerzenie .XML i wskazujemy aplikację Microsoft Edge (klikając w nazwę aplikacji widocznej tuż obok-można ją zmienić).
5. Po wykonaniu czynności 1-4 otwieramy podgląd wiadomości (lub sprawozdania) i jeżeli pojawia się pusta (biała) strona, to klikamy w "Trzy kropki" po prawej stronie, na górze (ustawienia przeglądarki) i wskazujemy "Ponownie załaduj tryb programu Internet Explorer".
Jeżeli zablokują Państwo w programie główne konto, tj. konto o loginie Administrator, jedyną możliwością jego odblokowania jest uruchomienie systemu przy pomocy hasła serwisowego. Hasło serwisowe można otrzymać tylko po przesłaniu do naszej firmy pisma z prośbą o wydanie takiego hasła wraz z pieczątką i podpisem Kierownika Jednostki. Pismo należy przesłać jako skan na adres e-mail: admin@info-r.pl .
Uwaga - hasło serwisowe nie jest hasłem stałym, jest cyklicznie zmieniane podczas aktualizacji programów, dlatego po jego otrzymaniu należy uruchomić program i w oknie z pracownikami ustawić nowe hasło dla konta Administrator (Słownik - Pracownicy lub Dane - Pracownicy, w zależności od SD).
Używamy plików cookies w celu zapewnienia poprawnego funkcjonowania sklepu internetowego, w celu analizy ruchu na naszej stronie oraz pozyskiwania statystyk użytkowania.
Pliki cookies to małe pliki tekstowe, które są używane przez strony internetowe w celu zapisania w przeglądarcepewnych danych o użytkowniku.
Zgodnie z prawem, możemy tworzyć pliki cookies na Twoim urządzeniu tylko jeżeli są niezbędne do funkcjonowania strony internetowej. Pliki cookies, które nie są niezbędne do poprawnego działania serwisu możemy zapisywać tylko za Twoją zgodą.
Ten serwis wykorzystuje różnego rodzaju pliki cookies, niektóre z nich są tworzone i zarządzane przez usługi firm trzecich, które wykorzystywane są na naszej stronie.
W dowolnym momencie możesz zmienić lub wycofać swoją zgodę na pliki cookies. W naszej Polityce Prywatności możesz sprawdzić jakie dane i w jaki sposób są przez nas przetwarzane.
Niezbędne pliki cookies sprawiają, że strona internetowa jest prawdziwie użyteczna, zapewniają podstawowe funkcje jak identyfikacja sesji użytkownika czy autoryzacja dostępu do zabezpieczonych części serwisu. Strona nie może poprawnie funkcjonować bez tych plików cookies.
info-r.pl
1PHPSESSID
Pozwala na ustanowienie i utrzymanie sesji pomiędzy użytkownikiem i serwerem, co umożliwia zapamiętywanie danych pomiędzy poszczególnymi podstronami (np. zawartości koszyka).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP
Używane do zapewnienia dodatkowej funkcjonalności serwisu (np. działania modułu czatu). Ich brak może spowodować wyłączenie niektórych funkcjonalności.
info-r.pl
2CookieConsent
Przechowuje ustawienia użytkownika odnośnie zaakceptowanych plików cookie.
Istnieje: 365 dni
Typ: HTTP
bubble
Przechowuje informacje, czy powinno się wyświetlić użytkownikowi dymek reklamujący zapisanie się do newslettera.
Istnieje: 30 dni
Typ: HTTP
smartsupp.com
6ssupp.vid
Przechowuje unikalne ID użytkownika w celu zapewnienia funkcjonowania modułu LiveChat. Dzięki temu możliwe jest powiązanie użytkownika z konkretną konwersacją, dzięki czemu nawet po odświeżeniu strony można powrócić do rozpoczętej wcześniej rozmowy.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
_ss.enableSounds
Przechowuje ustawienia dźwięku modułu czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane związane z użytkownikiem oraz jego ustawieniami związanymi z danym oknem czatu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>message
Przechowuje wiadomość, którą użytkownik zaczął pisać, dzięki czemu rozpoczęta wiadomość nie znika nawet po ponownym załadowaniu strony.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>opened
Przechowuje informację, czy dane okno czatu jest zamknięte czy otwarte, dzięki czemu po odświeżeniu strony wyświetla się ono z zachowaniem poprzedniego stanu.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>vid
Działa identycznie jak cookie ssupp.vid.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
www.google.com
1_GRECAPTCHA
Wykorzystywany przez narzędzie reCAPTCHA do wykonania niezbędnej analizy ryzyka w celu ochrony serwisu przed SPAMem w krytycznych obszarach (np. formularz zapisywania się do newslettera).
Istnieje: do zamknięcia przeglądarki
Typ: HTTP/Local
Używane do śledzenia aktywności użytkownika w serwisie w celu lepszego dopasowania treści marketingowych i reklamowych.
smartsupp.com
3ssupp.visits
Śledzi ilość poprzednich wizyt danego użytkownika, co pozwala na lepsze dopasowanie automatycznych wiadomości i zachowania czatbotów.
Istnieje: 6 miesięcy
Typ: HTTP
ssupp_<CHAT_KEY>
Przechowuje dane odnoszące się do danego użytkownika oraz jego preferencji.
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local
ssupp_<CHAT_KEY>visits
Działa identycznie jak cookie ssupp.visits
Istnieje: do usunięcia przez aplikację lub użytkownika
Typ: Local